JADC2 – асиметрична перевага СШA в майбутніх конфліктах

Військова перевага Сполучених Штатів Америки погіршилася у порівнянні з іншими країнами, оскільки технології, що допомогли зберегти її першість після холодної війни, поширилися на великі держави та регіональних конкурентів, таких як Китай, Росія, Північна Корея та Іран. Вони вдосконалили свої можливості та оперативні підходи, щоб заперечити та уникнути традиційних американських бойових сил. Навряд чи Сполучені Штати зможуть повернути свої конкурентні переваги шляхом подібних замін своїх застарілих платформ із поступовими вдосконаленням, залишаючись прихильними до індустріальних вікових уявлень про ведення війни, орієнтованих на окремі системи озброєння, які зосереджені на виснаження супротивника.

Натомість майбутній успіх вимагає від американських військових прийняти новий підхід. Досягнення обчислювальної техніки та інформаційних технологій мають потенціал кардинально змінити спосіб досягнення бажаними ефектами збройних сил, де успіх головним чином залежить від швидкості та інтеграції інформації.

Використовуючи інформаційні технології для сприяння швидкому та безперебійному обміну інформацією між платформами, доменами, видами та навіть партнерами по коаліції, командири можуть приймати швидші рішення та краще інтегрувати дії між доменами.

Таким чином, ми можемо дати можливість дружнім силам діяти всередині циклу прийняття рішень суперником і нав’язувати безліч одночасних дилем, які в сукупності змішують і паралізують здатність суперника реагувати. Однак, реалізуючи це майбутнє бачення бою, стикаються із проблемами, що виникають у зв'язку із застарілими системами управління та управління (С2), що використовуються в даний часі не розроблені з урахуванням швидкості та складності, необхідної для вікових загальнодоменних операцій. Подолання цих обмежень потребуватиме не лише матеріальних змін, що стосуються технологій, а й зміни у сприйнятті ролі мереж та інформаційних систем щодо зброї та платформ.

Визнаючи це, військові керівники використовують спільне загальнодоменне командування та управління (JADC2) як керівну конструкцію для вирішення цих проблем.

Це безумовно амбіційне завдання, успіх JADC2 в кінцевому рахунку буде залежати від наявності у керівництві Міністерства оборони лідера, який керуватиме модернізацією відповідної політики, розробкою концепцій операцій для досягнення спільної мети, яку всі відповідні зацікавлені сторони можуть зрозуміти та прийняти як бажаний шлях вперед.

Прогрес на сьогоднішній день

CJADC2lead 1600x780Хоча в даний час збройні сили США можуть проводити багатодоменні операції, нинішня практика далека від необхідної якості, коли вони стикаються з досвідченими суперниками. Кожен вид збройних сил та партнер по коаліції організовують, навчають та оснащують власні сили, які командири об’єднаних сил потім поєднують в спільну структуру "спільного та об'єднаного" угруповання. Це гарантує, що військовослужбовці, їх засоби зв’язку та озброєння можуть працювати синхронно. Іншими словами, види, як правило, розвивають свої можливості самостійно, зосереджуючись навколо своєї основної операційної сфери, без всеохоплюючої конструкції, щоб забезпечити взаємодію спільних або союзних партнерів. Це часто призводить до стратегій, орієнтованих на де конфлікт проти партнерства та співпраці для взаємозалежності, необхідній для досягнення ефекту множення сили з наявними ресурсами. Як результат, використання цих можливостей є, в кращому випадку, доповненням, а не основою, коли кожен з видів підвищує ефективність цілого, водночас компенсуючи вразливість інших активів, оптимізуючи загальну здатність сил до динамічного використання спроможностей.

Гарна новина полягає в тому, що сили узгоджують дані, що є основним внеском майбутньої війни, і що використання даних через мережу, яка об’єднує сили як доменів, так і сил для безперебійного збору, обробки та обміну даними, забезпечить асиметричну перевагу в майбутніх конфліктах.

Погана новина полягає в тому, що служби здійснюють низку індивідуальних зусиль, узгоджених із власними виразними вимогами. Розвиток таких концепцій, як багатодоменні операції, багатодоменне командування та управління, розподілені морські операції та експедиційні вдосконалені базові операції, а також пов'язані з ними можливості, такі як здатність до спільної участі та інтегрована система бойового управління ППО та ПРО, були епізодичними та некоординованими.

Для кращого впорядкування та синхронізації цих зусиль під егідою JADC2 спільний штаб та Кабінет Міністра оборони створили спільну багатофункціональну групу, до складу якої входили представники офісів Головного інформаційного комітету Міністерства оборони США, заступника Міністра оборони з питань досліджень та Інженерії та заступник міністра оборони з питань закупівель та забезпечення.

У той же час міністр оборони доручив об'єднаному штабу надати концепцію ведення бойових дій, яка визначає, як військові планують діяти в майбутньому,  вкрай необхідне оновлення існуючих спільних концепцій, які стають дедалі застарілими. Описуючи можливості та атрибути, необхідні для ефективної боротьби в майбутньому операційному середовищі утому числі для JADC2, концепція буде інформувати про вимоги, які розробляються спільною наглядовою радою та висуваються до видів. Керівництво зверху вниз є критично важливим, щоб допомогти інформувати технологічний розвиток та експерименти знизу вгору.

Армійське керівництво заявляє, що тактична мережа 2025 зробить JADC2 реальністю.

cyber center 1500 1HAVRE DE GRACE, Md. – мобільні командні пункти стоять на полі бою та підрозділи, що перебувають у русі, будуть з’єднані з новими комерційними супутниками та автоматично переключатися на інші шляхи зв’язку, якщо їх пошкоджує супротивник. Солдати та системи на місцях взаємодіють із формами хвиль, які маскують своє місце розташування, отримуючи сучасні дані на полі бою, які допомогають приймати рішення.

Ось як армія хоче, щоб її мережа поля бою виглядала до 2025 року – мережа, яка є більш експедиційною та мобільною, але може передавати та обробляти величезні обсяги даних зі швидкістю, яка знадобиться армії в найближчі десятиліття. Це все частина побудови мережі, яка може забезпечити спільне загальнодоменне командування та управління, майбутню концепцію ведення бойових дій.

Збройні сили хочуть реалізувати це бачення через свою третю ітерацію тактичних мережевих інструментів, відому як Набір можливостей ’25. Команда тактичних мереж служби, що складається з Мережевої багатофункціональної команди та її підрозділу придбання – Програми виконавчого управління командування, управління, комунікації тактики - впроваджує нові мережеві інструменти кожні два роки.

“До 2025 року ми збираємося ... JADC2 від концепції до реальності”, – заявив виконуючий обов'язки директора Міжфункціональної групи армійських мереж під час зустрічі технічного обміну армії з промисловістю.

Терміни автоматизації та захисту забезпечують головну тему набору можливостей ’25, який зараз знаходиться лише на ранніх стадіях планування. Автоматизовані мережеві інструменти дозволяють швидше обробляти дані та швидше приймати рішення командирами. “Захищений” елемент нового набору можливостей зосереджений на забезпеченні безпечних інструментів та засобів зв'язку, які можуть протистояти втручанню ворога.

Для охорони розташування командних пунктів та солдатів армії потрібні вдосконалені мережеві сигнали для набору можливостей ’25, які мають низьку імовірність перехоплення/виявлення, щоб зменшити електронний підпис, щоб приховати від противників від рівня бригади до взводів.

“З точки зору командира, дивлячись на його командний пункт у полі, зараз ми виходимо з кожної нашої системи”, – сказав бригадний генерал Чарльз Масаракхія, директор Командного центру передових завдань армійських місій. “Немає можливості маскувати чи приховувати”.

Потреба зменшити електромагнітний підпис солдатів та командних пунктів настільки висока, за словами в.о. начальника відділу тактичних комунікацій Центру C5ISR Вейна Шонвельда, що він сказав, що служба готова пожертвувати певним рівнем пропускної здатності, щоб зменшити цей електромагнітний вихід.

Іншими технологіями, що лежать в основі майбутньої тактичної мережі армії, є нові сузір'я комерційних супутників на низькій та середній орбітах Землі. Супутникові сузір’я LEO та MEO забезпечать можливості зв’язку солдатів, що дозволяють збільшити пропускну здатність та зменшити затримку. Хоча набір можливостей ’23 обмежує LEO та MEO, команда тактичної мережі армії планує, щоб ці сузір’я були більш повнозрілими за часовий період Capability Set ’25.

Згідно з документами CS25, армія хоче, щоб можливості LEO та MEO були доступні солдатам на зупинці та в дорозі, для чого знадобляться міцні термінали, оскільки служба працює в напрямку все більш мобільного командного пункту, який може рухатися на полі бою. Служба також шукає більшу кількість з'єднань SATCOM на полі бою, а віртуалізовані форми сигналів є основною вимогою для забезпечення безпеки.

Але, маючи на увазі кілька сузір'їв, армія потребує тактичного терміналу наступного покоління, який може управляти зв'язком з кількома сузір'ями, за словами Шонвельда.

“Однією з проблем, яку ми бачимо з CS25, є те, що буде надзвичайно складно купувати комплекти для управління кожним із цих сузір'їв”, - сказав він. “Ми хочемо мати можливість уніфікувати управління цими сузір'ями і використовувати цю пропускну здатність колективно, як пул, щоб ми могли забезпечити стійкість за допомогою різноманітності”.

Армія також хоче автоматизувати PACE свого плану зв'язку – первинний, альтернативний, аварійний та надзвичайний плани в Наборі можливостей '25, тому, якщо втрачається один маршрут зв'язку, система автоматично вибирає розблокований маршрут.

“Однією з речей, які ми намагаємось зробити в цих зусиллях, є використання методів машинного навчання, щоб допомогти обчислювальним пристроям, які повинні керувати цією безліччю транспортних засобів, зробити це розумно”, – сказав Шонвелд. “Ми працюємо над деякими алгоритмами навчання для підкріплення. Але нам було б дуже цікаво ... якщо ви [галузь] розглядаєте або працюєте над алгоритмами – особливо з легкими алгоритмами – , які можуть допомогти зрозуміти ситуацію в мережі та допомогти прийняти розумні рішення щодо маршрутизації”.

Набір можливостей ’25 також включатиме гібридну тактичну архітектуру хмар, яка надаватиме солдатам доступ до даних на полі бою, а також загальну структуру управління даними, доступну від рівня дивізії до взводу.

Команда тактичної мережі хоче, щоб мережі даних були доступні “на кожному ешелоні, наскільки ми можемо забезпечити прийняття рішень на кожному рівні”, сказав Дональд Коултер, старший науковий та технологічний радник Мережевої міжфункціональної групи.

Крім того, армія розраховує на автоматизацію свого кіберзахисту, яка буде підготовлена проти цифрових атак з підтримкою машинного навчання, сказав Култер.

Інструменти, що постачаються в наборі можливостей '23, який щойно пройшов попередній огляд проекту і орієнтований на підвищення стійкості мережі, будуть розвиватися, щоб бути більш автоматизованими та захищеними відповідно до тактичної мережі 2025 року, свідчать армійські документи.

Незважаючи нате, що кожен з видів активно розвивав супутні технології, ВПС зробили рідкісний крок волонтерства, щоб очолити розвиток JADC2 як спільну функцію.

В даний час ці зусилля зосереджуються на вдосконаленій системі управління боєм (AdvancedBattle Management System – ABMS) по суті, “бойовій хмарі” для підключення будь-якого датчика до будь-якого оператора у всіх доменах, яку ВПС використовують як свій технічний двигун для увімкнення JADC2. Щоб допомогти якомога швидше розробити нові можливості та розвинути темпи розробки, ВПС співпрацюють з іншими видами для проведення польових демонстрацій, запланованих на кожні чотири місяці.

Перший експеримент був завершений у грудні 2019 року, який з’єднав літаки ВПС та датчики космічних сил. Цьому органу доручається об'єднати види для розробки конструкції JADC2 шляхом виявлення прогалин та вимог, посилення співпраці в експериментах та рекомендацій щодо розподілу ресурсів як для вдосконалення можливостей C2, так і для матеріальних цінностей, пам'ятаючи про різні можливості, властиві кожному виду та організації державної безпеки. Ці зусилля спрямовані на розвиток як архітектури, так і технологій, необхідних для впровадження JADC2. Як передбачається в даний час, ABMS включає шість ключових “категорій продуктів” і 28 конкретних “товарних ліній”, які ВПС мають намір розвивати з часом. В основі всіх цих зусиль лежить цифрова інженерія, відкрита архітектура та стандарти даних, що дозволяють всім різним елементам “з’єднуватися” між собою.

Перешкоди залишаються

Незважаючи на обнадійливий прогрес та широку згоду щодо необхідності JADC2 між видами та іншими відповідними оборонними відомствами Міністерства оборони, залишаються значні перешкоди, перш ніж можна буде реалізувати весь його потенціал. Перш за все серед цих викликів, поточні організаційні структури та культури обслуговування погано узгоджуються з акцентом JADC2 на використанні активів у способах агностики видів та доменів, що передбачає динамічне підключення датчиків між доменами та уможливлення численних швидких змін у підтримці взаємодії. Зокрема, JADC2 порушує складні питання щодо того, хто має повноваження щодо прийняття рішень та прийняття ризиків. Подібні суперечки, швидше за все, виходять за рамки однієї командної системи. Звичайно, це передбачає, що збройні сили США врешті досягнуть рівня інтеграції, що робить необхідним вирішення таких відповідних оперативних повноважень.

Сучасна модель розробки та придбання систем, заснована на послугах, не є оптимальною для досягнення рівня взаємозалежності, передбаченого JADC2. Враховуючи складність та кількість програм, на які може вплинути BMС, ВПС створили посаду головного архітектора для забезпечення послідовного отримання правильного набору можливостей. Однак повноваження цієї посади не поширюються на інші види, які, ймовірно, зосереджуватимуться на власних конкретних операційних вимогах, оскільки фінансують та розробляють свої компоненти технічної архітектури JADC2. Крім того, технічні демонстрації ABMS, орієнтовані на підключення, на сьогоднішній день випереджають розробку операційних концепцій, які він повинен підтримувати. Отже, JADC2ризикує надмірно акцентувати увагу на зв'язку за рахунок ефективного управління боєм. Це може мати кілька шкідливих наслідків для майбутніх операцій.

По-перше, це може посилити тенденцію старших командирів до централізації контролю, узурпуючи рішення тактичного рівня.

По-друге, бажання проштовхнути якомога більше інформації вперед до тактичного рівня може перевантажити військових, що призведе до оперативного паралічу або хаосу.

По-третє, це може призвести до нереальних вимог до зв'язку. Нарешті, з огляду на величезні фінансові інвестиції, що виділяються на JADC2, підтримка стабільного фінансування буде постійною проблемою як через ймовірний тиск на оборонний бюджет у результаті епідемії COVID19, так і через складність захисту фінансування на Капітолійському пагорбі у змаганнях з більш відчутними платформами, які ВПС визначили у своїй останній бюджетній пропозиції (наприклад для фінансування подальшого розвитку ПРО).

Крім того, JADC2, ймовірно, буде постійно перевірятися, оскільки характер програми не піддається традиційним методам оцінки, про що свідчить нещодавній звіт Урядової служби підзвітності, який критикував ABMS.

Також необхідно враховувати можливості бюджету щодо вартості JADC2.

За оцінками експертів, бюджетні пропозиції на 2022 рік є прогрес у тому, що спільні операції розглядаються як найвищий пріоритет. Так за їх думкою фінансова пропозиція до 2022 року є маркером для Спільного загальнодоменного управління та управління, який демонструє зміну пріоритетів та заохочувальні знаки після 18 місяців витрат на план переваги США над противниками, такими як Китай або Росія.

Але багато деталей є неясними, а саме частина фінансування змішана у великих програмах, також викликають запитання стосовно того, чи будуть поєднуватися фінансові витрати для досягнення загальної мети створення JADC2.

За консервативною оцінкою Пентагон витратить на JADC2 наступного року понад 1 млрд доларів. Але фахівці прогнозують, що фінансування нарощуватиметься в бюджетах при їх виконанні, оскільки Об'єднаний комітет начальників штабів вже просить у Конгресу майбутні гроші на модернізацію, пов’язану з JADC2, а керівник проекту проголосив “термін доставки” вже зараз, після підписання Міністром оборони Ллойдом Остіном офіційної стратегії.

Елі Нівуд, віце-президент з питань розвідки та наскрізних можливостей компанії Mitre, яка управляє науково-дослідними центрами, що фінансуються федеральною владою, з питань розвитку урядових технологій сказав: “Чудово бачити, як гроші йдуть на покращення мереж, стійкий зв’язок та більш пристосовану комунікацію. Це критично важливо для Міністерства оборони, але вони самі по собі не є командуванням і управлінням. Нам здається, що насправді має статися для JADC2, –  це кращі можливості для прийняття рішень. Знайти ці гроші набагато складніше, ніж гроші, що надходять у мережі та радіостанції”.

Відповідно до бачення Міністерства оборони завдяки JADC2 військові могли б брати дані, зібрані з будь-якого місця, обробляти їх за допомогою штучного інтелекту для націлювання на потенційні загрози та передавати цю інформацію до відповідної системи зброї в мережах в умовах, що розвиваються, майже в реальному часі.

Експерти очікують, що майбутні прогнози бюджету, коли вони будуть врешті-решт опубліковані, дадуть більш чітку картину того, як інвестиції можуть змінюватися та зростати. Демонстрації ВПС та армії продемонстрували прогрес на наземному рівні, щоб зв'язати датчики та стрільців з безпрецедентною швидкістю. Тим не менш, підзвітність важко оцінити, оскільки служби не визначають чітких етапів та графіків цих подій.

Дещо з невідомого щодо інвестицій JADC2 випливає з того, що гроші розподіляються за багатьма програмами, які забезпечують поки що не пов’язані окремі зусилля видів: вдосконалену систему управління боями ВПС, зближення проектів армії та секретний проект ВМС. Лише ABMS має бюджетну лінію як єдину програму.

Консервативна оцінка Тревіса Шарпа, наукового співробітника Центру стратегічних та бюджетних оцінок, полягає в тому, що Міністерство оборони вимагає щонайменше 1,2 млрд доларів у 2022 фінансовому році на програми, які безпосередньо підтримують JADC2.

Шарп шукав специфічні для JADC2 терміни, такі як “проектний збіг” або “повністю мережеве командування та управління”, і він не включав програми, які лише частково підтримують цю концепцію. Основна частина 1,2 мільярда доларів припадає на запити Міністерства оборони, яке виконує кілька спільних дослідницьких програм командування та управління, та Агентства космічного розвитку, яке розробляє нову сітчасту мережу на основі космосу для підключення всіх датчиків та отримувачів по всьому світу через супутник.

Проблема в оцінці загальної ціни пов’язана з “труднощами присвоєння доларових значень програмам, які опосередковано підтримують JADC2”, сказав Шарп.

Наприклад, ВМФ зазначив, що запропоноване широке збільшення інформаційної війни допоможе проекту Overmatch (програма розпочата Командуванням спеціальних операцій США для виконання тісної повітряної підтримки, точного удару та виконання спеціальних місій).

Після того, як види внесли до Конгресу кілька програм, що надають підтримку JADC2, у своїх списках пріоритетних бажань, що не фінансуються, генерал-лейтенант морської піхоти Денніс Кралл, головний інформаційний офіс/J6 Об'єднаного комітету, спробував заспокоїти будь-які занепокоєння, які види не матимуть достатньо грошей для JADC2. “Я твердо впевнений, що у нас є достатні ресурси для завершення експериментальної фази, про яку ми говоримо”, - сказав він.

Крім того, Міністерством оборони США було розірвало контракт на майже чотирирічний проект із Microsoft на корпоративну хмару для виведення вирішальних даних на поле бою, який так і не розпочався через позов Amazon Web Services.

Посилаючись на затримки, прес-секретар МО США заявив, що вимоги контракту на об’єднану оборонну інфраструктуру підприємств на суму до 10 млрд доларів “більше не відповідають хмарним потребам відомства”, а Пентагон оголосив про альтернативу співпраці з обома компаніями, єдиними з яких є встановлено, що здатні задовольнити його вимоги.

Завдяки новій сумісній хмарній можливості Warfighter, AWS, разом із Microsoft, швидше за все, виграє частину прибуткового бізнесу, якого вона шукала з початку етапу придбання хмари JEDI. AWS врешті-решт оскаржила вибір однієї компанії в суді, частково через звинувачення в тому, що тодішній президент Дональд Трамп втрутився у рішення через його публічну суперечку з на той час генеральним директором Amazon Джеффом Безосом.

У середині жовтня 2021 року департамент планує надіслати до двох технологічних гігантів клопотання про спільні можливості Warfighter Cloud Capability та заявив, що пара, швидше за все, стане безпосередніми виконавцями, заявив виконуючий обов’язки керівника відділу МО США Джон Шерман. Департамент прагне призначити постачальників до квітня 2022 року, щоб задовольнити “нагальну, незадоволену потребу” департаменту у функціонуванні хмарних технологій для підприємств, сказав він. Департамент також планує провести дослідження ринку інших американських хмарних гігантів.

“Якщо ми визначимо, що додаткові постачальники також можуть задовольнити наші вимоги, тоді ми будемо просити їх також”, - сказав Шерман.

“Ми вважаємо, що цей контрактний термін є доволі коротким для прямого виконання і достатньо довгим для того, щоб ми почали використовувати нові можливості підприємства, коли ми повністю розробимо наш довгостроковий план”, - сказав він.

Департамент прагне отримати прямих виконавців до квітня 2022 року. Хмарний контракт складе “мільярди доларів”, але сума не буде остаточно визначена, поки дослідження ринку не завершиться в жовтні. Департамент передбачає “повний та відкритий” конкурс для хмарних провайдерів у 2025 році. Контракти матимуть трирічний базовий період та два однорічні варіанти.

Нова хмарна можливість є необхідністю для реалізації ініціатив департаменту, включаючи майбутню стратегію ведення бойових дій Пентагону щодо Спільного загальнодоменного командування та управління і його штучного інтелекту та прискорювача даних. Підприємницька хмара є вимогою до JADC2, бачення Пентагону щодо підключення датчиків і шутерів.

“Якщо ви думаєте про виклик, який ми маємо, об’єднати дані та обмінюватися даними, що означає виконувати обробку та переносити цю вимогу щодо обробки до тактичного краю, без хмари, нічого з цього неможливо”, – заявив на конференції C4ISRNET у квітні 2921 року генерал-лейтенант Денніс Крелл, CIO / J-6 Спільного штабу.

Проблеми хмари JEDI тривають кілька років тому, коли протести перед початком торгів та відповідна судова справа затримували надання контракту. Після остаточного підписання хмарного контракту з Microsoft через Amazon Web Services, AWS подав позов до Міністерства закордонних справ США в кінці 2019 року. AWS стверджує, що департамент помилився у своїх технічних оцінках і що Трамп втручався вибір.

Минулого року суд зупинив департамент і Microsoft у створенні корпоративної хмари, затримавши проект, здавалося б, на невизначений час. Раніше цього року суд вирішив, що не буде відкидати звинувачень AWS у політичному втручанні, додаючи місяці тривалих судових процесів та ставлячи під сумнів майбутнє хмари JEDI.

У своєму дописі в блозі президент корпорації Майкрософт, що регулює промисловість США, Тоні Таунс-Уітлі написав, що компанія робить поворот до “шляху вперед”.

“Міністерство оборони має критичну незадоволену потребу надати потужність хмари та штучного інтелекту нашим чоловікам і жінкам у формі, модернізуючи технологічну інфраструктуру та технології сервісних платформ”, - написала Таунз-Уітлі. “Ми готові підтримати Міністерство оборони, коли вони працюють над наступними кроками та новими планами застосування хмарних обчислень”.

У своїй заяві представник AWS схвалив рішення відомства. “Ми розуміємо і погоджуємося з рішенням Міністерства оборони”, - сказав речник. “На жаль, присудження контракту не ґрунтувалося на суті пропозицій, а натомість було результатом зовнішнього впливу, якому немає місця в державних закупівлях. Наша відданість підтримці нашої національної армії та забезпеченню доступу наших військових та оборонних партнерів до найкращих технологій за найкращою ціною сильніша, ніж будь-коли”.

Високопосадовці ІТ-служби в Пентагоні постійно наголошували на необхідності відомства мати корпоративну хмару, яка б з’єднувала бойові дії на тактичному краю з величезними обсягами даних. Департамент заявив, що хмара JEDI буде мати вирішальне значення для штучного інтелекту Пентагону, розробки програмного забезпечення та зусиль щодо зберігання даних. Хмара JEDI мала містити 80 відсотків систем МО США.

Перед підкомітетом Комітету з питань збройних сил Палати Шерман підтвердив необхідність Пентагону в корпоративній хмарі. “У нас все ще є нагальна незадоволена потреба у можливості корпоративної хмари на всіх трьох рівнях безпеки ... яка сягає від штаб-квартири аж до тактичного краю, і яка на даний момент не зникла”, – сказав Шерман.

Шлях вперед

Орієнтація на ці виклики вимагає найвищого рівня керівництва Управління Міністра оборони та централізованого управління на рівні Міноборони для цього нещодавно сформована спільна багатофункціональна команда, щоб забезпечити загальний розвиток JADC2. Використовуючи підхід DOTMILPFP (доктрина, організація, навчання, матеріал, взаємодія, логістика, персонал, приміщення та політика), головною метою цієї групи має бути визначення “шаблону” для керівництва політикою модернізації, закупівлями, концепціями та експлуатацією. США вимагають чітких можливостей, притаманних їх окремим видам та іншим оборонним відомствам.

Однак вони повинні бути пов'язані загальним баченням використання спільних та об'єднаних сил та всеохоплюючій стратегії реалізації концепції JADC2. Сполучені Штати не можуть ризикувати рішеннями, які не об’єднані, рішення повинні бути взаємодоповнюючими. Для керівництва політикою модернізації, закупівлями, концепціями та експлуатацією група на рівні Міноборони повинна дотримуватися чотирьох критичних напрямків:

1) встановити стандарти та безперервність, щоб окремі програми інтегрувались у спільну JADC2 та своєчасно забезпечували бажані результати;

2) підтримувати ефективні програми, допомагати їм підтримувати імпульс розвитку та захищати від конкуруючих бюрократичних інтересів;

3) взаємодіяти між видами та органами міністерства оборони для реагування на вимоги командування бойовими діями, одночасно притягуючи до відповідальності суб'єкти, що берутьучасть;

4) забезпечити повну інтеграцію галузі у відповідний розвиток JADC2.У разі належного виконання JADC2обіцяє надати командирам «перевагу у прийнятті рішення», дозволяючи їм збирати, обробляти, використовувати кістю та масштабами, необхідними для перемоги над потенційними супротивниками.

У той же час, дозволяючи спільним та об'єднаним силам ширше розподіляти доступ до відповідної інформації, JADC2 повинен також забезпечити нові, більш гнучкі методи командування та управління, які дозволяють підлеглим елементам ефективно діяти, коли вони діють окремо. Можливість використовувати спроможності мережі через безперервний і повсюдний обмін інформацією також може полегшити вимоги до систем, які в даний час очікуються до розробки.

Складність, притаманна цьому підходу, до вимог перевантаження для даної програми зумовлює тривалі цикли розробки, перевитрати часу, витрат та затримки можливостей. Натомість, використовуючи численні параметри надлишкових функцій через бойову хмару, окремі системи можуть зосередитися на більш вузьких вимогах, де їх можливості можуть бути максимізовані, а також мінімізувати витрати та технічний ризик.

Зміни не стануть легкими, особливо з огляду на те, наскільки успішно Сполучені Штати використовують традиційний підхід до поєднаних озброєнь. Однак таке самозаспокоєння може бути згубним, враховуючи те, що важливі досягнення інформаційних технологій часто вимірюються днями, що потенційно дозволяє конкурентам з менш домінуючими промисловими бойовими засобами перестрибувати минулі застарілі військові концепції, інвестуючи в новіші інформаційні технології та можливості. Зусилля Сполучених Штатів із використання інформації не проводяться у вакуумі - противники Америки переслідують подібні концепції. JADC2 може бути амбіційним, але також обов’язково потрібно отримати конкурентну перевагу, щоб стримати та, якщо потрібно, перемогти цих потенційних супротивників.

За матеріалами сайту https://www.c4isrnet.com