США ВИПРОБОВУЮТЬ ДВИГУН ДЛЯ ГЕЛІКОПТЕРІВ МАЙБУТНЬОГО

Армія країни розпочала тестування турбувального двигуна для бойового вертольота майбутнього – його розробка ведеться у рамках програми Future Attack Reconnaissance Aircraft (FARA).

Перший запуск силового агрегату було здійснено під час виконання армійської програми Improved Turbine Engine Program (ITEP). Експерти відзначають, що новий силовий агрегат призначений для багатоцільових гелікоптерів Sikorsky UH-60 Black Hawk та ударних AH-64 Apache.
Під час випробувань найновіший двигун пропрацює близько 100 годин.
Армія вибрала двигун ITEP, виготовлений General Electric, у лютому 2019 року, і компанія отримала 517 мільйонів доларів за його створення. General Electric випередила компанію Advanced Turbine Engine Company — команду Honeywell та Pratt & Whitney — після десятиліття конкурентоспроможного розвитку технологій .

Двигун не тільки замінить ті, що зараз є в армійських бойових вертольотах UH-60 Black Hawk і AH-64 Apache; він також буде служити двигуном у майбутніх штурмових літаках-розвідниках, або FARA. Армія вибрала Bell і Lockheed Martin для створення прототипів з двигунами ITEP.

Через пандемію коронавірусу програма зазнала деяких затримок з доставкою першого двигуна до армії. Але програмний виконавець служби по авіації бриг. генерал Роберт Баррі сказав, що, незважаючи на затримки, він вважає, що прототипи FARA, можливо, полетять у 2023 фінансовому році.

У початковій часовій шкалі очікувалося, що General Electric надасть перший двигун для тестування в останньому кварталі 2021 фінансового року, а випуск льотних випробувань очікувався в першому кварталі 2023 фінансового року.

Початкове виробництво з низькими темпами планувалося розпочати в четвертому кварталі 2024 фінансового року і завершити в четвертому кварталі 2026 фінансового року, після чого буде ухвалено рішення про повне виробництво.

Згідно з заявою армії, перший двигун для випробування — це «критична віха». «Це кульмінація років інженерно-конструкторської роботи, яка перевірить і підтвердить моделі продуктивності двигуна шляхом тестування двигуна».

Двигун оснащений більш ніж 700 датчиками для вимірювання даних під час тестування.

Випробування двигуна проводяться в модернізованій випробувальній камері на заводі General Electric в Лінні, штат Массачусетс. Згідно з повідомленням компанії, тестування також проводитиметься на його заводі в Евендейлі, штат Огайо, і в державних установах.

«Дані ранніх тестів, які ми зібрали, показують, що двигун працює відповідно до наших очікувань і вимог армії», – сказав програмний директор GE T901 Том Чемпіон.

General Electric використовувала передові матеріали в своїх лінійках двигунів, а також використовувала надруковані на 3D-друкі та керамічні матричні композити для розробки та створення T901.

«Порівняно зі своїм попередником, GE T700, збільшення потужності T901 на 50% відновлює продуктивність літака, а питома витрата палива на 25% зменшує споживання палива та викиди вуглекислого газу. Підвищена довговічність компонентів знизить витрати на життєвий цикл», – заявила General Electric.