Програми здобуття переваг у майбутніх війнах для ВПС США "Авангард" ("Vanguard")

Програми “Авангард” (Vanguard) швидко просувають нові системи озброєнь та концепції ведення бойових дій шляхом створення прототипів та експериментів. За допомогою цих програм ВПС прагне забезпечити зміну гри нових оперативних можливостей, які забезпечують суттєві переваги на полі бою протягом наступного десятиліття.

Новина полягає в тому, що види погоджуються - дані є основною валютою майбутньої війни, і що використання даних через мережу, яка об’єднує сили як доменів, так і видів для безперебійного збору, обробки та обміну даними, забезпечить асиметричну перевагу в майбутніх конфліктах.

Програмами “Авангард” обіймається Науково-дослідна лабораторія ВПС (Air ForceResearch Laboratory - AFRL), яка очолює відкриття, розробку та впровадження бойових технологій для Повітряних, Космічних та кіберпросторових Сил.

 
Vanguard на цей час включає чотири програми.
 

Satellite-3 (NTS-3) розробляє експериментальний супутник для розташування, навігації та хронометражу, який буде інформувати про технології майбутніх супутників GPS одночасно надаючи додаткові можливості бойовому винищувачу на орбіті.

 

 

Skyborg створює сімейство безпілотників з підтримкою штучного інтелекту.

 

 

“Золота Орда” (Golden Horde) створює рої мережевих боєприпасів, які можуть автономно атакувати кілька цілей одночасно.

Rocket Cargo, метою якої є оцінка доцільності використання ракет для надшвидкої доставки вантажів по всьому світу.

 
Стратегія модернізації армії значною мірою обертається навколо моделі 3 + 2: штучний інтелект, робототехніка та автономія, разом із мережами та даними - це усі найважливіші технологічні сфери транс-формації та інновацій, де повинна підтримуватись нестандартність.
 
Золота Орда (Golden Horde)
 

 

25 травня пройшла заключна демонстрація, яка відбулася на ракетному полігоні Уайт Сандс у штаті Нью Мексико та дозволила ВПС виконати всі три завдання, пов'язані з програмою “Золота Орда”. “Золота Орда” одне з чотирьох основних зусиль авангардної лабораторії ВПС, спрямованих на створення трансформаційних технологій із використанням прототипів та експериментів.

Таким чином, ВПС США завершили перший етап демонстраційних навчань “Золота Орда”, ставши на крок ближче до розробки інтелектуальних боєприпасів, що рояться, діють напівавтономно та використовують алгоритми для пошуку пріоритетних цілей. Під час заходу два літаки F16 із 96-го випробувального крила на базі ВПС Еглін, штат Флорида, запустили шість спільних бомб малого діаметру (CSDB). Шість CSDB встановили зв'язку між собою та з наземною станцією, надіслали оновлення цілі в польоті від наземної станції до рою CSDB, направляючи бомби залишити свою поточну траєкторію і йти за новою ціллю. Для останньої мети два CSDB провели синхронізований удар по цілі однієї марки, тоді як дві інші спільні бомби атакували дві окремі цілі.

За словами генерал-майора Хізер Л. Прінгл, керівника дослідницької лабораторії ВПС США, ці технології повністю змінюють наш спосіб мислення щодо можливостей зброї, подібно до того, як бомба з лазерним наведенням діяла кілька десятиліть тому. “Золота Орда” та подібні технології дозволять Повітряним Силам подолати багато своїх поточних та майбутніх викликів, і AFRL лише починає розкривати всі можливості.

 
Rocket Cargo
 

 

Заявили про початок програми Rocket Cargo, метою якої є оцінка доцільності використання ракет для надшвидкої доставки вантажів по всьому світу. Вона стане частиною стратегії з наукового і технологічного розвитку Повітряних сил на наступне десятиріччя. За цією програмою науково дослідча лабораторія Повітряних сил США (Air Force Research Laboratory, AFRL) проаналізує можливість використання важких комерційних ракет у логістиці. AFRL зверне увагу на такі фактори, як:

можливість приземлення апаратів такого класу на поверхні з різних “нетрадиційних” матеріалів;

можливість безпечної посадки поруч з особовим складом та будівлями;

можливість розробки спеціалізованого вантажного відсіку для швидкого завантаження і розвантаження; можливість скидання вантажу з ракети у ситуаціях, коли посадка не є можливою.

Варто зазначити, що програма націлена виключно на використання комерційних апаратів – фінансування у розробку власних ракет не вкладається. Це – помітний відхід від минулого, коли розробка велася переважно сила ми держави й фінансувалася урядом. Генерал Джон Реймонд, голова штабу космічних сил США, прокоментував подію:

 

“У разі успіху, Rocket Cargo повністю змінить те,

як відбувається матеріально технічне забезпечення

наших сил. В разі збройного конфлікту чи гуманітарної

кризи Космічні сили зможуть надати керівництву країни

спосіб досягти стратегічних ці лей із космосу”.

 

Щодо можливості використання «десантних ракет» думали ще у 1960 ті. На рисунку — Douglas Ithacus, один із варіантів. Голова Командування матеріального забезпечення Повітряних сил США Арнольд В. Бунч пояснив, що першочерговими сферами застосування транспортних ракет буде оперативне відновлення боєздатності військ у суворих умовах, а також різке скорочення часу, необхідного для доставлення гуманітарної допомоги.

SpaceX змогла успішно здійснити посадку свого прототипу ракети Starship під час випробувального польоту на висоті. Повітряні сили вважають, що багаторазові комерційні ракети, подібні до тих, які розробляє SpaceX, можуть перевозити вантажі по всьому світу (SpaceX).

Науково-дослідна лабораторія ВПС посилила своєї ініціативи Rocket Cargo щодо доставки вантажів комерційними ракетами в будь-яку точку Землі менш ніж за годину, назвавши її четвертою програмою лабораторії “Авангард”.

AFRL (Науково-дослідна лабораторія ВПС (AFRL) - науково-дослідна організація, що управляється командуванням військово-повітряних сил США, призначена для керівництва відкриттям, розробкою та інтеграцією аерокосмічних бойових технологій, плануванням та виконанням науково-технічної програми Повітряних сил та забезпеченням боєздатність військово-повітряних, космічних та кіберпросторових сил Сполучених Штатів), яка зазначила призначення в бюджетному запиті ВПС на 2022 рік, використовує свої програми Vanguard для реалізації трансформаційних технологій, включаючи навігаційні супутники наступного покоління або рій мережевих боєприпасів, які можуть автономно атакувати кілька цілей одночасно. ВПС витратили 9,7 мільйона доларів на ракетні вантажі у 2021 фінансовому році. На 2022 фінансовий рік ВПС просили 47,9 млн. доларів.

У лютому командувач AFRL заявив, що лабораторія прагне прискорити розробку своїх трьох програм “Авангард”, додаючи ще більше в найближчі роки - і тепер Rocket Cargo зайняв перше місце “Авангарду”.

По суті, AFRL хоче використати розробку великих комерційних ракет багаторазового використання для перевезення вантажів із заявленою метою доставки 100 тон в будь-яку точку планети за 60 хвилин або менше.

“Rocket Cargo продемонструє нові траєкторії та способи польоту великих ракет, здатність приземляти ракети в складних місцях, а також спроектує та випробує викидну капсулу на предмет падіння повітря”, - йдеться у проекті бюджету.

Доставка вантажів з ракетним приводом не є новою концепцією, і ВПС підтвердили, що вони розглядали ідею з 2018 року. Тоді чиновники визнали, що служба веде переговори про цю концепцію з багатьма компаніями, включаючи SpaceX, яка є компанією на передовій у розробці ракет багаторазового використання, які можуть злітати і приземлятися.

Потім у жовтні американське транспортне командування оголосило, що буде тестувати концепцію з SpaceX - можливо, вже в 2021 році. TRANSCOM визнав, що уклав з SpaceX у березні 2020 року договір про спільні дослідження та розробку і ввів угоду з комерційною архітектурною фірмою xArc у квітні 2020 року.

Повітряні сили зазначили у своєму бюджетному запиті, що в разі успіху Rocket Cargo замінить існуючу стратегічну місію TRANSCOM Airlift як дешевшу та більш альтернативу.

Як частина цієї програми Vanguard, AFRL не буде будувати, проектувати або розробляти ракети. Швидше за все, лабораторія працюватиме над передовими технологіями, які інтегруватимуть комерційні ракети багаторазового використання з логістикою Міністерства оборони. Ці зусилля включають розробку нових конструкцій для швидкого завантаження та розвантаження ракет, створення нових способів зльоту з незвичних місць, проектування нових траєкторій та вивчення потенціалу повітряного падіння навантажень. Ці зусилля в основному відбуватимуться шляхом моделювання та аналізу.

У разі схвалення фінансування допоможе AFRL продемонструвати транспортну здатність в один бік до суворих місць за допомогою комерційної ракети. AFRL також розраховує на контракти у 2022 фінансовому році.